Skargi i wnioski
KOMUNIKAT DLA INTERESANTÓW ZGŁASZAJĄCYCH SIĘ W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW
W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, wywołanej przez koronawirusa, dbając o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo, zaleca się ograniczenie osobistych wizyt w Komendzie Powiatowej Policji w Sieradzu, związanych ze składaniem skarg i wniosków. Powyższe dotyczy także przyjęć interesantów przez Komendanta Powiatowego Policji w Sieradzu (lub jego Zastępcy) realizowanych w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godz. 15.00 - 17.00.
W tej sytuacji przypominam, iż wniesienie skarg i wniosków możliwe jest również za pośrednictwem poczty, przy pomocy środków technicznych – telegramem, faksem na numer: 47-8451426, jak również za pośrednictwem Internetu na adres mailowy <komendant@sieradz.ld.policja.gov.pl>.
Każda korespondencja kierowana do Komendanta Powiatowego Policji w Sieradzu zostanie załatwiona zgodnie z właściwością.
Ponadto do Państwa dyspozycji pozostają numery telefonów:
- sekretariat (47) 8451701
- dyżurny jednostki (47) 8451705;
- Zespół ds. Kontroli, Skarg i Wniosków: (47)8451420, (47) 8451743. Dzwoniąc pod wskazane numery uzyskacie Państwo wskazówki w zakresie procedury przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Poli
Jeśli nie jesteś zadowolony z pracy funkcjonariuszy lub masz uwagi co do naszej pracy przyjdź i powiedz nam o tym. Czekamy na Ciebie 24 h na dobę.
Komendant Powiatowy Policji w Sieradzu lub jego I Zastępca
przyjmuje interesantów we wtorki w godzinach 15.00 - 17.00 w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Sieradzu przy ulicy Sikorskiego 2, a w przypadku gdy jest to dzień świąteczny, w pierwszy dzień roboczy przypadający po tym dniu.
Dla zachowania właściwych norm sanitarnych związanych z panującymi obostrzeniami, wizytę u Komendanta należy poprzedzić wcześniejszym kontaktem telefonicznym dzwoniąc pod numer telefonu 47 845-17-01.
Ponadto interesanci mogą skontatować się od poniedziałku do piątku ( za wyjątkiem dni świątecznych) w godzinach od 7.30 do 15.30. z niżej wymienionymi policjantami:
1) ekspert oraz asystent Zespołu ds. Kontroli, Skarg i Wniosków;
2) naczelnik Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją;
3) naczelnik Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego, a w przypadku jego nieobecności zastępca naczelnika Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego;
W Komisariacie Policji w Błaszkach, Warcie i Złoczewie obywatele wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez Komendantów tych jednostek lub przez wyznaczonych policjantów w każdy wtorek miesiąca w godzinach 14.00 - 17.00.
Skargi można również składać drogą elektroniczną.
Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Sieradzu rozpatrują policjanci Zespołu ds. Kontroli, Skarg i Wniosków, lub wyznaczony przez Komendanta Powiatowego policjant lub pracownik.
Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji realizowana jest w oparciu o przepisy prawa ujęte w następujących aktach normatywnych: art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997r. Nr 78, poz. 483), Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. poz. 2096) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46).
W ujęciu ogólnym przedmiotem skargi w rozumieniu art. 227 kpa mogą być kwestie dotyczące zaniedbań, nienależytego wykonywania zadań, przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez policjantów lub pracowników cywilnych Policji.
Natomiast wniosek w rozumieniu art. 241 kpa może dotyczyć propozycji ulepszenia oraz usprawnienia pracy Policji bądź inicjatyw zmierzających do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.
O tym czy pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje, zgodnie z art. 222 kpa, jego treść, a nie tytuł nadany przez autora. Postępowanie w sprawie skarg i wniosków rozpoczyna się z chwilą złożenia i przyjęcia skargi (wniosku).
Przepis art. 253 § 1 kpa zobowiązuje organ Policji do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych terminach.
Obowiązek przyjmowania obywateli w sprawach skarg spoczywa na kierownikach jednostek organizacyjnych Policji. Nie jest to obowiązek codziennego przyjmowania interesantów, czynność tę ograniczono do jednego dnia w tygodniu.
Godziny przyjęć określa kierownik jednostki organizacyjnej. Informacja o terminach przyjęć powinna być wywieszona w miejscu widocznym.
Skargi na działąlność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,00-090 Warszawa Przyjęcia interesantów:Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00 od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00 telefon: 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811
centrala: 0-22 55 17 700