Skargi i wnioski
KOMUNIKAT DLA INTERESANTÓW ZGŁASZAJĄCYCH SIĘ W SPRAWACH SKARG I WNIOSKÓW
Skargi i wnioski można składać
Komendzie Powiatowej Policji
w Sieradzu
98- 200 Sieradz, ul. Sikorskiego 2
tel. 47 845-17-01
e-mail: komendant@sieradz.ld.policja.gov.pl
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków przez Komendanta Powiatowego Policji w Sieradzu lub jego I Zastępcę realizowane są w każdy wtorek w godz. 15.00 – 17.00,
a w przypadku gdy jest to dzień świąteczny, w pierwszy dzień roboczy przypadający po tym dniu.
Wizytę u Komendanta należy poprzedzić wcześniejszym kontaktem telefonicznym dzwoniąc pod numer telefonu 47 845-17-01.
Przypominamy, iż wniesienie skarg i wniosków możliwe jest również za pośrednictwem poczty, faksem na numer: 47-8451426 oraz Internetu na adres mailowy komendant@sieradz.ld.policja.gov.pl
Każda korespondencja kierowana do Komendanta Powiatowego Policji w Sieradzu zostanie załatwiona zgodnie z właściwością.
Ponadto do Państwa dyspozycji pozostają numery telefonów:
- sekretariat (47) 845 17-01
- dyżurny jednostki (47) 845 17-05;
- ekspert Zespołu ds. Dyscyplinarnych (47)845 14-20, asystent Jednoosobowego Stanowiska ds. Kontroli, Skarg i Wniosków (47) 845 17-43. Dzwoniąc pod wskazane numery uzyskacie Państwo wskazówki w zakresie procedury przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji
Ponadto interesanci mogą skontaktować się od poniedziałku do piątku ( za wyjątkiem dni świątecznych) w godzinach od 7.30 do 15.30. z niżej wymienionymi policjantami:
1) ekspert Zespołu ds. Dyscyplinarnych (47) 8451420 oraz asystent Jednoosobowego Stanowiska ds. Kontroli, Skarg i Wniosków (47) 8451743.
2) naczelnik Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją (47) 8451796;
3) naczelnik Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego (47) 8451710, a w przypadku jego nieobecności zastępca naczelnika Wydziału Dochodzeniowo-Śledczego
4) W Komisariacie Policji w Błaszkach, Warcie i Złoczewie obywatele wnoszący skargi i wnioski przyjmowani są przez Komendantów tych jednostek lub przez wyznaczonych policjantów w każdy wtorek miesiąca w godzinach 14.00 - 17.00.
Skargi i wnioski w Komendzie Powiatowej Policji w Sieradzu rozpatruje ekspert Zespołu ds. Dyscyplinarnych, asystent Jedoosobowego Stanowiska ds. Kontroli, Skarg i Wniosków lub wyznaczony przez Komendanta Powiatowego policjant lub pracownik.
Procedura przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji realizowana jest w oparciu o przepisy prawa ujęte w następujących aktach normatywnych: art. 63 Konstytucji RP (Dz. U. z 1997r. Nr 78, poz. 483), Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2018r. poz. 2096) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002r. Nr 5, poz. 46).
W ujęciu ogólnym przedmiotem skargi w rozumieniu art. 227 kpa mogą być kwestie dotyczące zaniedbań, nienależytego wykonywania zadań, przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw przez policjantów lub pracowników cywilnych Policji.
Natomiast wniosek w rozumieniu art. 241 kpa może dotyczyć propozycji ulepszenia oraz usprawnienia pracy Policji bądź inicjatyw zmierzających do lepszego zaspokojenia potrzeb i oczekiwań społeczności lokalnych.
O tym czy pismo jest skargą czy wnioskiem decyduje, zgodnie z art. 222 kpa, jego treść, a nie tytuł nadany przez autora. Postępowanie w sprawie skarg i wniosków rozpoczyna się z chwilą złożenia i przyjęcia skargi (wniosku).
Przepis art. 253 § 1 kpa zobowiązuje organ Policji do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków w ustalonych terminach.
Obowiązek przyjmowania obywateli w sprawach skarg spoczywa na kierownikach jednostek organizacyjnych Policji. Nie jest to obowiązek codziennego przyjmowania interesantów, czynność tę ograniczono do jednego dnia w tygodniu.
Godziny przyjęć określa kierownik jednostki organizacyjnej. Informacja o terminach przyjęć powinna być wywieszona w miejscu widocznym.
________________________________________
Skargi na działąlność Policji można kierować do kierowników jednostek policji, jak również składać bezpośrednio do Rzecznika Praw Obywatelskich:
Rzecznik Praw Obywatelskich,
Aleja Solidarności 77,00-090 Warszawa Przyjęcia interesantów:Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich, poniedziałek w godz. 9.00 - 17.00 od wtorku do piątku w godz. 9.00 - 15.00 telefon: 0-22 55 17 760, 0-22 55 17 811
centrala: 0-22 55 17 700