Plan działania na rzecz poprawy stanu dostpności

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w komórkach i jednostkach organizacyjnych Komendy Powiatowej Policji w Sieradzu na lata 2025-2028
 

DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA

Zadania:
Realizacja przepisów wynikających z artykulu 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Komendzie Powiatowej Policji w Sieradzu i jednostkach podległych: Komisariacie Policji w Błaszkach, Komisariacie Policji w Warcie, Komisariacie Policji w Złoczewie poprzez:
1.    Zapewnianie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków.
2.    Instalowanie urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w celu zapewnienia dostępności pionowych ciągów komunikacyjnych.
3.    Obsługa informacyjna na poziomie wejścia do budynku oraz zapewnienie wstępu osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w artykule 2 punkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 roku poz. 100, z późn. zm.).
4.    Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.

DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA

Zadania:
Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych w porozumieniu z KGP, poprzez zapewnienie realizacji dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami w zakresie zapewnienia jej funkcjonalności, kompatybilności, postrzegalności i zrozumiałości.
1.    Zapewnianie dostępności stron internetowych według wymagań określonych w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 roku poz. 1440, z późn. zm.).
2.    Przegląd i aktualizacja deklaracji dostępności do dnia 31 marca każdego roku oraz niezwłocznie w każdym przypadku, gdy strony internetowe podlegają zmianom mogącym mieć wpływ na dostępność cyfrową.

DOSTĘPNOŚĆ KOMUNIKACYJNO-INFORMACYJNA

Zadania:
1.    Realizacja przepisów wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami poprzez:
2.    Obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w artykule 3 punkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 roku poz. 20, z późn. zm.) lub przez wykorzystanie zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe.
3.    Instalowanie urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia.
4.    Aktualizowanie treści zamieszczonych na stronach internetowych Komendy Powiatowej Policji w Sieradzu o zakresie działalności w postaci: elektronicznego pliku zawierającego tekst odczytywalny maszynowo, nagrania treści w polskim języku migowym, informacji w tekście łatwym do czytania.
5.    Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.
6.    Sporządzanie co 4 lata, najpóźniej do dnia 31 marca danego roku, raportu o stanie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami i publikowanie ich na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

INNE DZIAŁANIA
1.    Popularyzacja wśród policjantów i pracowników łódzkiego garnizonu Policji wiedzy w zakresie zapewniania dostępności, obsługi i komunikacji z osobom ze szczególnymi potrzebami.

Powrót na górę strony